Bancile continua sa isi monitorizeze atent clientii cu credite

Aproape jumatate din interogarile realizate de banci catre Centrala Riscurilor de Credit au ca scop verificarea propriilor clienti si nu a celor care solicita un credit nou.
Bancile continua sa se uite atent in ograda proprie. Conform datelor BNR, bancile au realizat in luna septembrie peste 73.000 de interogari ale bazei CRC in numele propriilor clienti.
Numarul interogarilor realizate pentru potentialii clienti, in vederea stabilirii istoricului de creditare si a evaluarii capacitatii de a obtine un nou imprumut, a fost de putin peste 94.000.
Datele sunt importante deoarece indica cererea de credite venita din partea populatiei dar si politica mai prudentiala a bancilor, care prefera sa isi monitorizeze mai atent propriile portofolii.
Spre comparatie, la finalul lui 2007, numarul de interogari lunare depasea 763.000, dintre care doar 4.000 erau interogari in scopul monitorizarii propriilor clienti.
Un alt moment de scadere dramatica in cererea clientilor s-a inregistrat la finalul lui 2011 cand, de la aproape 400.000 de interogari lunare numarul a scazut brusc la mai putin de jumatate iar ponderea interogarilor realizate in numele propriilor clienti a urcat puternic, in defavoarea ponderii numarului de interogari realizate in numele potentialilor clienti.